.

Нуждаете се от помощ?
0700 200 69
       0889 633 133

 

12 китари, за които трябва да знаете (Част 1 от 3)

Jun/30/2019

12 китари, за които трябва да знаете (Част 1 от 3)

Подобно на китарите, за които ще говорим и ние днес ще караме смело напред и ще се целим директно в десетката! Затова прескачаме увода и се впускаме в сърцето на музиката, където някои от най-великите китари чакат да разкажат историите си. Започваме със съвсем наскоро продадената перла на Дейвид Гилмор: 

The Black Strat

 

Легендарния китарист на Пинк Флойд закупува въпросната китарата през месец май в Ню Йорк, САЩ. Всъщност Дейвид имал подобен модел, но по време на турне на групата през 1968 година цялата им техника била открадната. Това е и последният път, в който някой чува или вижда неговият Fender Stratocaster, подарък от родителите му за 21-ият му рожден ден. Принудени да прекратят турнето преждевременно, по пътя наобратно Дейвид посещава магазина за китари “Manny's”, където закупува превърналата се в жива легенда китара, “The Black Strat”. Музикалният инструмент вижда сцена за пръв път през юни 1970 година на фестивала в “Bath”. Тя е основната китара на рок изпълнителя, докато не я дарява на “Хард Рок Кафе”, където черната перла радва очите на клиентите до 1997 година.

Съвсем наскоро, китарата претърпяла безброй модификации, бе продадена в “Christies” за рекордната сума от $ 3 300 000. Относно продажбата Дейвид Гилмор споделя в интервю за списание “Rolling Stone”: “Знаете ли нещо? За мен, мога да я пусна. Ще привлече вниманието на много хора с тази продажба и ще свърши тази работа. Тя е чудесна китара… Има толкова много в нея, но Fender направиха копия, които продават, а и аз имам две, три от тях, които са просто перфектни. Някоя от тях може да бъде бъдещият ми избор или даже, ужас на ужасите, мога да променя и цвета ѝ.” 

 ‘Lucille’

Зимата на 1949 година e… B.B. King свири в танцова зала в Туист, Арканзас. Докато възпроизвежда нежните звуци на своя блус, двама мъже се сбиват и обръщат барел с горящ керосин, който е там, за да стопли помещението. В разгорелият се пожар загиват двама човека. След евакуацията блус изпълнителят осъзнава, че е оставил китарата си в залата. И въпреки че струвала само $30, той влиза сред горящите пламъци да спаси своята любима...

На следващия ден, изпълнителят разбрал, че мъжете които обърнали барела се карали заради жена на име Лусил, на която той решава да кръсти спасената си китара, както и всяка следваща... Причината? Да му напомнят да  не прави глупави неща, като да влиза в горящи сгради и да се бие за жени. За 80-ият юбилей на блус легендата “Gibson” изработват специална серия от 80 китари “Gibson Lucillе”, като прототипа подаряват на B.B. King за рождения му ден. Това става и основната му китара, преди да я откраднат през лятото на 2009. Китарата намира пътя си към блус легендата отново, през ноември същата година. 

‘Frankenstrat’

Какво се получава, когато не можеш да избереш между Gibson и Fender? Отговорът: Китарата “Франкенщайн” на Еди Ван Хален. Тази китара е толкова визуално уникална, че не може да бъде сбъркана с друга и представлява опита на китариста да комбинира класическия звук на Gibson с визията на Fender. Частите на китарата му общо стрували $130. Първоначално Еди боядисва китарата в черно, като след това добавя бели ивици. Китаристът, обаче, не искал да свири на тази китара на живо, защото много други компании предлагали модели, боядисани по подобен начин и за да запази уникалността си свирел на своя "Frankenstrat" само вкъщи. През 1979 година, разочарован от своята “официална” китара, той допълва червени ивици към визията на своето изобретение и започва да я използва на концерти.

През годините много компании опитвали да изимитират китарата на Еди Ван Хален, но той е винаги с крачка напред. За да запази оригиналността си, той продължил да и придава уникални характеристики, като правел визуални изменения, за да обърква производителите. През 1983 година Еди започва да работи с "Kramer", които правят точна реплика на Frankenstrat-а. През този период, той сменя оригиналния гриф с гриф на Kramer, а по-късно започва да използва и други китари на марките "Kramer", "Charvel", "Ibanez" и "Fender".

'Trigger'

Спорно една от най-разпознаваемите китари, китарата на Уили Нелсън – Martin N-20 – придружава кариерата на кънтри музиканта повече от 40 години. Той закупува своята класическа китара с найлонови струни през 1969 година, без даже да я е видял. Преди да се сдобие с китарата кръстена на коня на Рой Роджърс, Уили Нелсън ползвал електрическа китара със специален стерео адаптер и усилвател предоставени му от “Baldwin”, които били основните му за концерти и репетиции. Един ден, обаче, докато бил на концерт в Тексас, китарата му я сполетяло нещастие – докато лежала на сцената, тя била настъпена от пиян мъж. Уили изпратил повредената китара на "Shot Jackson" в Нашвил за ремонт, но му отговорили, че китарата е прекалено повредена и не може да бъде поправена. Тогава по телефона Уили попитал дали имат нещо друго в магазина и получил в отговор, че има “един Martin на шкафа за $750”. Уили се поинтересувал дали могат да прикачат адаптера от Baldwin-а на китарата Martin, при което получил позитивен отговор и така поръчал китарата, която използвал оттам нататък, без даже да я е видял. Но китариста разказва, че когато я видял за пръв път знаел, че е получил нещо специално. Освен вдлъбнатината в тялото получила се от десетилетия свирене, китарата е разписана и от солиден брой музиканти, футболни треньори, адвокати и други приятели на музиканта, включително и Джони Кеш.

“Една от тайните на моето звучене е почти без обяснение. Моята стара “Martin” китара, “Trigger”, има най-великият тон, който съм чувал от китара. Ако взема най-добрата китара изработена тази година и пробвам да изсвиря солата си точно по начина, по който ги чувате по радиото или по телевизионното шоу от снощи, аз винаги би бих бил копие на себе си и всички ще останем отегчени. Но ако свиря на инструмента, който е част от мен и го направя по начина, по който се усеща правилно за мен, аз винаги би бих оригинала.”

Коментари

Тази статия все още няма коментари

Остави коментар

Китари

Китари

12 китари, за които трябва да знаете (Част 1 от 3)

12 китари, за които трябва да знаете (Част 1 от 3)

Подобно на китарите, за които ще говорим и ние днес ще караме смело напред и ще се целим директно в десетката! Затова прескачаме увода и се впускаме в сърц Подобно на китарите, за които ще говорим и ние днес ще караме смело напред и ще се целим директно в десетката! Затова прескачаме увода и се впускаме в сърц 2019-06-30T16:06:12-04:00 12 китари, за които трябва да знаете (Част 1 от 3)

Подобно на китарите, за които ще говорим и ние днес ще караме смело напред и ще се целим директно в десетката! Затова прескачаме увода и се впускаме в сърцето на музиката, където някои от най-великите китари чакат да разкажат историите си. Започваме със съвсем наскоро продадената перла на Дейвид Гилмор: 

The Black Strat

 

Легендарния китарист на Пинк Флойд закупува въпросната китарата през месец май в Ню Йорк, САЩ. Всъщност Дейвид имал подобен модел, но по време на турне на групата през 1968 година цялата им техника била открадната. Това е и последният път, в който някой чува или вижда неговият Fender Stratocaster, подарък от родителите му за 21-ият му рожден ден. Принудени да прекратят турнето преждевременно, по пътя наобратно Дейвид посещава магазина за китари “Manny's”, където закупува превърналата се в жива легенда китара, “The Black Strat”. Музикалният инструмент вижда сцена за пръв път през юни 1970 година на фестивала в “Bath”. Тя е основната китара на рок изпълнителя, докато не я дарява на “Хард Рок Кафе”, където черната перла радва очите на клиентите до 1997 година.

Съвсем наскоро, китарата претърпяла безброй модификации, бе продадена в “Christies” за рекордната сума от $ 3 300 000. Относно продажбата Дейвид Гилмор споделя в интервю за списание “Rolling Stone”: “Знаете ли нещо? За мен, мога да я пусна. Ще привлече вниманието на много хора с тази продажба и ще свърши тази работа. Тя е чудесна китара… Има толкова много в нея, но Fender направиха копия, които продават, а и аз имам две, три от тях, които са просто перфектни. Някоя от тях може да бъде бъдещият ми избор или даже, ужас на ужасите, мога да променя и цвета ѝ.” 

 ‘Lucille’

Зимата на 1949 година e… B.B. King свири в танцова зала в Туист, Арканзас. Докато възпроизвежда нежните звуци на своя блус, двама мъже се сбиват и обръщат барел с горящ керосин, който е там, за да стопли помещението. В разгорелият се пожар загиват двама човека. След евакуацията блус изпълнителят осъзнава, че е оставил китарата си в залата. И въпреки че струвала само $30, той влиза сред горящите пламъци да спаси своята любима...

На следващия ден, изпълнителят разбрал, че мъжете които обърнали барела се карали заради жена на име Лусил, на която той решава да кръсти спасената си китара, както и всяка следваща... Причината? Да му напомнят да  не прави глупави неща, като да влиза в горящи сгради и да се бие за жени. За 80-ият юбилей на блус легендата “Gibson” изработват специална серия от 80 китари “Gibson Lucillе”, като прототипа подаряват на B.B. King за рождения му ден. Това става и основната му китара, преди да я откраднат през лятото на 2009. Китарата намира пътя си към блус легендата отново, през ноември същата година. 

‘Frankenstrat’

Какво се получава, когато не можеш да избереш между Gibson и Fender? Отговорът: Китарата “Франкенщайн” на Еди Ван Хален. Тази китара е толкова визуално уникална, че не може да бъде сбъркана с друга и представлява опита на китариста да комбинира класическия звук на Gibson с визията на Fender. Частите на китарата му общо стрували $130. Първоначално Еди боядисва китарата в черно, като след това добавя бели ивици. Китаристът, обаче, не искал да свири на тази китара на живо, защото много други компании предлагали модели, боядисани по подобен начин и за да запази уникалността си свирел на своя "Frankenstrat" само вкъщи. През 1979 година, разочарован от своята “официална” китара, той допълва червени ивици към визията на своето изобретение и започва да я използва на концерти.

През годините много компании опитвали да изимитират китарата на Еди Ван Хален, но той е винаги с крачка напред. За да запази оригиналността си, той продължил да и придава уникални характеристики, като правел визуални изменения, за да обърква производителите. През 1983 година Еди започва да работи с "Kramer", които правят точна реплика на Frankenstrat-а. През този период, той сменя оригиналния гриф с гриф на Kramer, а по-късно започва да използва и други китари на марките "Kramer", "Charvel", "Ibanez" и "Fender".

'Trigger'

Спорно една от най-разпознаваемите китари, китарата на Уили Нелсън – Martin N-20 – придружава кариерата на кънтри музиканта повече от 40 години. Той закупува своята класическа китара с найлонови струни през 1969 година, без даже да я е видял. Преди да се сдобие с китарата кръстена на коня на Рой Роджърс, Уили Нелсън ползвал електрическа китара със специален стерео адаптер и усилвател предоставени му от “Baldwin”, които били основните му за концерти и репетиции. Един ден, обаче, докато бил на концерт в Тексас, китарата му я сполетяло нещастие – докато лежала на сцената, тя била настъпена от пиян мъж. Уили изпратил повредената китара на "Shot Jackson" в Нашвил за ремонт, но му отговорили, че китарата е прекалено повредена и не може да бъде поправена. Тогава по телефона Уили попитал дали имат нещо друго в магазина и получил в отговор, че има “един Martin на шкафа за $750”. Уили се поинтересувал дали могат да прикачат адаптера от Baldwin-а на китарата Martin, при което получил позитивен отговор и така поръчал китарата, която използвал оттам нататък, без даже да я е видял. Но китариста разказва, че когато я видял за пръв път знаел, че е получил нещо специално. Освен вдлъбнатината в тялото получила се от десетилетия свирене, китарата е разписана и от солиден брой музиканти, футболни треньори, адвокати и други приятели на музиканта, включително и Джони Кеш.

“Една от тайните на моето звучене е почти без обяснение. Моята стара “Martin” китара, “Trigger”, има най-великият тон, който съм чувал от китара. Ако взема най-добрата китара изработена тази година и пробвам да изсвиря солата си точно по начина, по който ги чувате по радиото или по телевизионното шоу от снощи, аз винаги би бих бил копие на себе си и всички ще останем отегчени. Но ако свиря на инструмента, който е част от мен и го направя по начина, по който се усеща правилно за мен, аз винаги би бих оригинала.”

, , , ,
Сравнение на продукти
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Нашият онлайн магазин използва така наречените „Бисквитки“ Научете повече за нашата политика за поверителност и нашата политика за Бисквитки