Нуждаете се от помощ?
0700 200 69
       0889 633 133

Из архивите на китарни усилватели и кабинети Orange

Oct/14/2018

Из архивите на китарни усилватели и кабинети Orange

В началото бе Vox-ът…

Когато за първи път отворихме магазина, го боядисахме в ярко оранжев цвят – отвътре и отвън. Даже отдалеч, нямаше как да не го забележиш – фасадата на магазина имаше тази ярка, много силна аура. Тогава, собствениците на съседните магазини се оплакаха и от общината ми казаха, че трябва да го пребоядисам в оригиналния тъмно кафяв цвят. Аз не се съгласих и след огромен брой писма, общината в крайна сметка се отказа. Мисля, че решиха, че няма голямо значение, след като така или иначе, скоро магазинът ще бъде съборен.– Клиф Купър 

2 септември, 1968 година е. На Ню Комптън Стрийт, Лондон, нов магазин за музикални инструменти отваря врати. На витрината стои и единствената стока в магазина – втора употреба китарен усилвател Vox, използван от самия Клиф Купър, основателя на Orange. И въпреки малките шансове за успех, той заключва магазина си с продажби този ден. Някой купува старият усилвател, още на първия ден. Проблемът на Клиф е не, че няма кой да купува, а че няма кой да му продаде нова стока и той е принуден да продава само втора ръка. Но, отчаяните времена, изискват отчаяни мерки…



Липсата на нова стока и наличието на диплома по електроника, води г-н Купър, до идеята да започне да произвежда китарни усилватели и кабинети сам. И така без да искат, лидерите в производството на усилватели и кабинети, вместо да се сдобият с още един дистрибутор, се сдобиват с един от най-големите си конкуренти.

Големи имена, китари с характер и The Lefty Strat

Около тези години, музикантите започнаха да предпочитат стари, използвани или наранени китари. Те смятаха, че те са по-добро качество и имат много повече характер от тези, които бяха нови на пазара. Orange стана първият магазин, който им предостави това, което те търсеха. 






Още същата година магазинът добива невероятна популярност, най-вече благодарение на ярко оранжевия си цвят и сюрреалистичното си лого. Пред магазина често се чували импровизациите на музиканти като Джон Ленън, Ерик Клептън, Кийт Ричардс, Брайън Джоунс, Пол Косов, Марк Болан, Гари Мур, Питър Грийн и други. Музикантите прекарвали много време в магазина, в разговори помежду си и свирейки на китарите втора ръка. Според Клиф Купър, по онова време нито един друг магазин за музикални инструменти не толерирал такова поведение.

Нощта, в която Джими умря, трябваше да се срещна с него в “Lyceum”, за да гледаме изпълнението на Слай Стоун. Взех със себе си Стратокастер за лява ръка. Току що го бях открил – мисля, че го купих от магазина на Orange. Никога преди не бях виждал такъв и исках да му го подаря. На следващия ден – бам – той си беше отишъл и аз си останах със Стратокастер-а за лява ръка.– откъс от интервю с Ерик Клептън

И така, чрез ярки цветове, китари с характер и лежерната си атмосфера, клиенти на магазина станали едни от най-големите имена в музикалната индустрия. А групата, която използва усилвателите на Orange за пръв път, през 1968 година, е не безизвестната Fleetwood Mac.

Сивият облак над оранжевият магазин

70-те години започват с невероятен успех за магазина на Клиф Купър. Пред него се тълпят хора и се вият опашки по дължината на цялата улица. Китарните усилватели на Orange се продават за скромната цена от по £35, по които всички млади музиканти и тийнейджъри губят ума и дума.  Но както във всяка история, която си струва да се чете, предстои събитие, което ще сложи сянка върху цветната фасада на магазина. На този етап китарите втора ръка били толкова търсени, че някои от тях се продавали по-скъпо от оригиналната им цена. 

Огромният успех на магазина привлича вниманието на конкуренцията и един, не толкова прекрасен ден, инспектори от Агенция Митници, слагат катинари на всички врати в магазина и започват разследване. Те държат да знаят дали е било платено вносното мито на китарите втора ръка внесени от Съединените Щати. 

Онези дни бяха толкова вълнуващи, с всеки ден предоставяйки нови проблеми и нова възможности. Никога не спира да ме смайва факта, че дори след затварянето на магазина, около трийсет години по-късно, аз отново правя това, което обичах да правя тогава, да работя с Orange, но като наистина глобална компания.– Клиф Купър

Клиф Купър разказва, че винаги са внимавали, всичките им китари да имат документи, чрез които да доказват откъде идва китарата, на кой е принадлежала и какъв е идентификационният и номер. Но нямало как да проследят дали митото на всяка китара е било платено. Той разказва, че се е свързал с дистрибуторите от Обединеното Кралство с молбата да му предоставят серийните номера на китарите, но в отговор получил, че не са ги запазили и ги нямат.



Това поставя малкото семейство на Orange в доста неудобна ситуация – митничарите изземат всички американски китари, което според Клиф били 95% от стоката на магазина, слагат документацията в огромни черни чували и си тръгват оставяйки след себе си почти празен магазин.

Няколко месеца по-късно Клиф разбира от единият от митничарите, че агенцията е получила писмо от дистрибутор, изисквайки проверка на магазина на Orange.

Години на разцвет

Въпреки затрудненията, които му се изпречват на пътя, младият и амбициозен Клиф, продължава да развива фирмата. Магазинът се справя добре, оригиналните китарни усилватели и кабинети на Orange все по често биват забелязвани по телевизията, по фестивали и концерти.

Създаването на герба на Orange, освен знак за оригиналност, вдъхновява една от най-забавните маркетинг кампании в музикалната индустрия. Създателят на сюрреалистичното лого започва да пише мини комикси за китарните усилватели и за герба на марката. Те, както се очаква, са голям хит и фирмата се радва на още по-голям успех.

Те дойдоха и сложиха катинари на всички врати и буквално превзеха мястото. Заведоха Джон Бейтс, мениджъра на магазина, в малък офис и го тормозеха, като луди. Те си бяха наумили, че сме извършили невероятна измама. И така, там, горкият Джон, съвсем невинен беше разпитван, сякаш е престъпник. Аз постоянно питах дали някой иска чай или кафе, за да се опитам да разведря обстановката. Спомням си как, по-късно, някои от собствениците на другите магазини ни гледаха с онзи многозначителен поглед. На тях всички им беше толкова лесно, толкова дълго време – разбирайки се помежду си да държат цените високи. В магазина на Orange,винаги имаше страхотна атмосфера. Хората идваха при нас от близо и далеч, за да видят нашия магазин и просто да прекарат време там.

И докато клиентите се наслаждават на Ориндж-мобила паркиран пред магазина, веселите комикси и непринудената атмосфера, създателят на китарни усилватели и кабинети Orange, Клиф Купър разширява бизнеса си като основава Orange– звукозаписно студио, рентал компания, мениджмънт и музикално издателство. Магазинът и бизнесът се развиват със скоростта на светлината, докато един ден през 1978 не предстои…








…събарянето на магазина и големият чек

Китарните усилватели и кабинети на Orange вече са широко разпространени и всичко върви добре, докато един ден през 1978 година на Ню Комптън Стрийт не идва група строителни работници, които затварят цялата улица и се подготвят да съборят сградите на цялата улица. Нито един от магазините не бил предупреден за това, което щяло да предстои и разбира се шокът бил голям. Но с малко помощ Клиф и неговият приятел Найджъл Бенджамин успяват да извадят съдебна заповед, с която да замразят процеса.



След провеждане на преговори, Клиф се съгласява да напусне магазина за чек от £100 000. И така, този чек всъщност представлява краят на една ера и началото на друга. Защото с тази инвестиция, фирмата се мести в новите си офиси и една година по-късно минава на съвсем различно ниво – наистина се превръща в гласа на света. В момента Orange имат огромно присъствие в Обединеното Кралство, Китай и Съединените Щати, с дистрибутори по целия свят, едни от които имаме щастието да бъдем ние. 

 

 

Китарни усилватели и кабинети

Китарни усилватели и кабинети

Из архивите на китарни усилватели и кабинети Orange

Китарни усилватели и кабинети

В началото бе Vox-ът…Когато за първи път отворихме магазина, го боядисахме в ярко оранжев цвят – отвътре и отвън. Даже отдалеч, нямаше как да не го забел В началото бе Vox-ът…Когато за първи път отворихме магазина, го боядисахме в ярко оранжев цвят – отвътре и отвън. Даже отдалеч, нямаше как да не го забел 2018-10-14T08:36:00-04:00 Из архивите на китарни усилватели и кабинети Orange

В началото бе Vox-ът…

Когато за първи път отворихме магазина, го боядисахме в ярко оранжев цвят – отвътре и отвън. Даже отдалеч, нямаше как да не го забележиш – фасадата на магазина имаше тази ярка, много силна аура. Тогава, собствениците на съседните магазини се оплакаха и от общината ми казаха, че трябва да го пребоядисам в оригиналния тъмно кафяв цвят. Аз не се съгласих и след огромен брой писма, общината в крайна сметка се отказа. Мисля, че решиха, че няма голямо значение, след като така или иначе, скоро магазинът ще бъде съборен.– Клиф Купър 

2 септември, 1968 година е. На Ню Комптън Стрийт, Лондон, нов магазин за музикални инструменти отваря врати. На витрината стои и единствената стока в магазина – втора употреба китарен усилвател Vox, използван от самия Клиф Купър, основателя на Orange. И въпреки малките шансове за успех, той заключва магазина си с продажби този ден. Някой купува старият усилвател, още на първия ден. Проблемът на Клиф е не, че няма кой да купува, а че няма кой да му продаде нова стока и той е принуден да продава само втора ръка. Но, отчаяните времена, изискват отчаяни мерки…



Липсата на нова стока и наличието на диплома по електроника, води г-н Купър, до идеята да започне да произвежда китарни усилватели и кабинети сам. И така без да искат, лидерите в производството на усилватели и кабинети, вместо да се сдобият с още един дистрибутор, се сдобиват с един от най-големите си конкуренти.

Големи имена, китари с характер и The Lefty Strat

Около тези години, музикантите започнаха да предпочитат стари, използвани или наранени китари. Те смятаха, че те са по-добро качество и имат много повече характер от тези, които бяха нови на пазара. Orange стана първият магазин, който им предостави това, което те търсеха. 






Още същата година магазинът добива невероятна популярност, най-вече благодарение на ярко оранжевия си цвят и сюрреалистичното си лого. Пред магазина често се чували импровизациите на музиканти като Джон Ленън, Ерик Клептън, Кийт Ричардс, Брайън Джоунс, Пол Косов, Марк Болан, Гари Мур, Питър Грийн и други. Музикантите прекарвали много време в магазина, в разговори помежду си и свирейки на китарите втора ръка. Според Клиф Купър, по онова време нито един друг магазин за музикални инструменти не толерирал такова поведение.

Нощта, в която Джими умря, трябваше да се срещна с него в “Lyceum”, за да гледаме изпълнението на Слай Стоун. Взех със себе си Стратокастер за лява ръка. Току що го бях открил – мисля, че го купих от магазина на Orange. Никога преди не бях виждал такъв и исках да му го подаря. На следващия ден – бам – той си беше отишъл и аз си останах със Стратокастер-а за лява ръка.– откъс от интервю с Ерик Клептън

И така, чрез ярки цветове, китари с характер и лежерната си атмосфера, клиенти на магазина станали едни от най-големите имена в музикалната индустрия. А групата, която използва усилвателите на Orange за пръв път, през 1968 година, е не безизвестната Fleetwood Mac.

Сивият облак над оранжевият магазин

70-те години започват с невероятен успех за магазина на Клиф Купър. Пред него се тълпят хора и се вият опашки по дължината на цялата улица. Китарните усилватели на Orange се продават за скромната цена от по £35, по които всички млади музиканти и тийнейджъри губят ума и дума.  Но както във всяка история, която си струва да се чете, предстои събитие, което ще сложи сянка върху цветната фасада на магазина. На този етап китарите втора ръка били толкова търсени, че някои от тях се продавали по-скъпо от оригиналната им цена. 

Огромният успех на магазина привлича вниманието на конкуренцията и един, не толкова прекрасен ден, инспектори от Агенция Митници, слагат катинари на всички врати в магазина и започват разследване. Те държат да знаят дали е било платено вносното мито на китарите втора ръка внесени от Съединените Щати. 

Онези дни бяха толкова вълнуващи, с всеки ден предоставяйки нови проблеми и нова възможности. Никога не спира да ме смайва факта, че дори след затварянето на магазина, около трийсет години по-късно, аз отново правя това, което обичах да правя тогава, да работя с Orange, но като наистина глобална компания.– Клиф Купър

Клиф Купър разказва, че винаги са внимавали, всичките им китари да имат документи, чрез които да доказват откъде идва китарата, на кой е принадлежала и какъв е идентификационният и номер. Но нямало как да проследят дали митото на всяка китара е било платено. Той разказва, че се е свързал с дистрибуторите от Обединеното Кралство с молбата да му предоставят серийните номера на китарите, но в отговор получил, че не са ги запазили и ги нямат.



Това поставя малкото семейство на Orange в доста неудобна ситуация – митничарите изземат всички американски китари, което според Клиф били 95% от стоката на магазина, слагат документацията в огромни черни чували и си тръгват оставяйки след себе си почти празен магазин.

Няколко месеца по-късно Клиф разбира от единият от митничарите, че агенцията е получила писмо от дистрибутор, изисквайки проверка на магазина на Orange.

Години на разцвет

Въпреки затрудненията, които му се изпречват на пътя, младият и амбициозен Клиф, продължава да развива фирмата. Магазинът се справя добре, оригиналните китарни усилватели и кабинети на Orange все по често биват забелязвани по телевизията, по фестивали и концерти.

Създаването на герба на Orange, освен знак за оригиналност, вдъхновява една от най-забавните маркетинг кампании в музикалната индустрия. Създателят на сюрреалистичното лого започва да пише мини комикси за китарните усилватели и за герба на марката. Те, както се очаква, са голям хит и фирмата се радва на още по-голям успех.

Те дойдоха и сложиха катинари на всички врати и буквално превзеха мястото. Заведоха Джон Бейтс, мениджъра на магазина, в малък офис и го тормозеха, като луди. Те си бяха наумили, че сме извършили невероятна измама. И така, там, горкият Джон, съвсем невинен беше разпитван, сякаш е престъпник. Аз постоянно питах дали някой иска чай или кафе, за да се опитам да разведря обстановката. Спомням си как, по-късно, някои от собствениците на другите магазини ни гледаха с онзи многозначителен поглед. На тях всички им беше толкова лесно, толкова дълго време – разбирайки се помежду си да държат цените високи. В магазина на Orange,винаги имаше страхотна атмосфера. Хората идваха при нас от близо и далеч, за да видят нашия магазин и просто да прекарат време там.

И докато клиентите се наслаждават на Ориндж-мобила паркиран пред магазина, веселите комикси и непринудената атмосфера, създателят на китарни усилватели и кабинети Orange, Клиф Купър разширява бизнеса си като основава Orange– звукозаписно студио, рентал компания, мениджмънт и музикално издателство. Магазинът и бизнесът се развиват със скоростта на светлината, докато един ден през 1978 не предстои…








…събарянето на магазина и големият чек

Китарните усилватели и кабинети на Orange вече са широко разпространени и всичко върви добре, докато един ден през 1978 година на Ню Комптън Стрийт не идва група строителни работници, които затварят цялата улица и се подготвят да съборят сградите на цялата улица. Нито един от магазините не бил предупреден за това, което щяло да предстои и разбира се шокът бил голям. Но с малко помощ Клиф и неговият приятел Найджъл Бенджамин успяват да извадят съдебна заповед, с която да замразят процеса.



След провеждане на преговори, Клиф се съгласява да напусне магазина за чек от £100 000. И така, този чек всъщност представлява краят на една ера и началото на друга. Защото с тази инвестиция, фирмата се мести в новите си офиси и една година по-късно минава на съвсем различно ниво – наистина се превръща в гласа на света. В момента Orange имат огромно присъствие в Обединеното Кралство, Китай и Съединените Щати, с дистрибутори по целия свят, едни от които имаме щастието да бъдем ние. 

 

 

, , , ,
Сравнение на продукти